• Değerli fotoğraf severler 2022 yılı sizlere daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamınızda güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep sizlerle olsun. Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dileğiyle. Işığınız bol olsun... Birkarefotoğraf Ekibi.

Şarjlı piller ve şarj cihazlari hakkinda her şey.

bipekkan

Super Moderator
DİKKAT !
LÜTFEN SORU VEYA CEVAP YAZMAYINIZ !


Not:16.12.2013 saat 15.oo itibariyle eksik fotograflar tamamlanmış ve yazım hataları düzeltilmiştir. Sistem 40 fotografın(grafik) üstünü kabul etmemektedir. Bu nedenle konuyu mesaj sayısını arttırarak geliştirmek mecburiyetinde kaldım. Ancak bu durumda da konunun bütünlüğü bozulmuştur.

ŞARJLI PİLLER VE ŞARJ CİHAZLARI HAKKINDA HER ŞEY - 1

İçindekiler
BÖLÜM : 1
ŞARJLI PİLLERİN ESKİ YADA YENİ VEYA TAZE - BAYAT OLDUĞUNU NASIL ANLARSINIZ ?
BÖLÜM : 2
Şarjlı pil yada şarj cihazlarında hangi marka ve modeli iyi? Alırken neye dikkat edilmeli. mAh ne demek?
BÖLÜM : 3
Elektrikli ve Elektronik cihazların etiketlerinde bulunan UYARI ve SEMBOLLER

BÖLÜM : 1

ŞARJLI PİLLERİN ESKİ YADA YENİ VEYA TAZE - BAYAT OLDUĞUNU NASIL ANLARSINIZ ?

1. Varta ŞARJLI PİLLER :

2007-2010 ARASI İMAL EDİLENLER 1. fotografta, 2. fotografta olanlar ise 2011 dahil sonrası imal edilenlerdir.
3p1h.jpg


VARTA Professional 2700 mA

vartaoldnewblister.jpg


VARTA POWER 2500 mA

vartapoweraccuoldnewbli.jpg


Diğer piller ile ilgili fotografları temin ettikçe ilave edeceğim.

BÖLÜM : 2

Şarjlı pil yada şarj cihazlarında hangi marka ve modeli iyi? Alırken neye dikkat edilmeli. mAh ne demek?

Arkadaşlar,

2007' den itibaren yaptığım işin gereği çok miktarda şarjlı pil kullanmak mecburiyetim ve bu sırada karşılaştığım sorunları yazmakla başlayan bu araştırma, 2013 yılı Aralık ayı sonuna kadar gelişe gelişe bu noktaya kadar geldi.Güncellemeler forumda kaldığım sürece devam edecek. Faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana. Herkese iyi günler diliyorum.

ÖNEMLİ UYARI !

[DEĞİŞEN ŞARTLAR VE YAŞANAN SORUNLAR NEDENİYLE ATABA AT-998 MODELİ ŞARJ CİHAZINI TAVSİYE EDEMİYORUM.

1 - LA CROSSE BC700 - BC900 - BC9009 VE BC 1000 PİL ŞARJ VE TEST CİHAZI

@fangoso' Nick' li arkadaşımızın mesajından birebir alıntıdır.

La Crosse BC-700 ile ilgili izlenim ve incelemelerimi almayı düşünen yada alıp tam olarak kullanımı çözemeyen arkadaşlar ile paylaşıyorum...

paketierii.jpg


Fotoğrafta şarj aletinin ön ve arka kısmı ile aletin adaptörü ve satıcının ücretsiz olarak gönderdiği piriz çevirici mevcut. Sayısal değerleri daha iyi görebilmek için fotoğrafa tıklayıp büyük boyutta bakabilirsiniz...

Teknik özelliklerine fazla girmiyorum 200-500-700 mAh şarj seçenekleri, 4 ayrı kanal, dolum sonrası trickle şarj, ısı koruma sistemi aletin teknik özellikleri.

Her kanalın altında o kanalın numarası ve tuşu bulunuyor. Bu tuşlar işlem yapacağımız pili seçmemizi sağlıyor.

En altta ise Current-Display-Mode turşları var bunların işlevlerini de tek tek anlatacağım.

Şarj aletinin 4 farklı işlemi var bunlar Şarj-Deşarj-Refresh ve Test
Şarj
İlk olarak şarj işlemini anlatayım. Pili kanallardan herhangi birine taktığınızda 8 saniye içinde 200 mAh ile şarj işlemi başlayacaktır. Bu şarj aletinin varsayılan ayarı. Eğer daha hızlı şarj etmek istiyorsanız bu 8 saniye içinde Current tuşuna basarak 500 yada 700 mAh seçeneklerinden birini seçebilirsiniz. Tabi bu işlemi yapmadan önce pili taktığımız kanalın numarasına basıcaz. Ekran gidip gelirken istediğimiz akım şiddetini seçicez ve beklicez. Bir kaç saniye içinde ekran sabit kalıcak ve seçtiğimiz akım şiddetinde şarj işlemi başlayacak. Şarj işlemi bittiğinde pili taktığımız kanalın ekranında full ibaresi belirecek. Bu andan itibaren trickle şarj başlayacak ve pile 15-20 mAh akım verilecek.

Deşarj
Şarj işleminden farklı bir işlem yapmak istiyor isek yine pilimizi taktıktan sonra kanal numarasına basıcaz ve ekran gidip gelirken Mode tuşuna basarak "Discharge-Discharge Refresh-Charge-Charge Test" seçeneklerinden birini seçicez. Deşarj işlemi için Discharge seçeneğini seçiyoruz. Deşarj işlemi 100 mAh ile başlıyor. Dolu piller için bu biraz can sıkıcı olabilir. Örneğin 2000 mAh dolu olan bir pilin boşalması bu şekilde 20 saat sürecektir. Pilimiz tamamen boşaldığında cihaz otomatikman şarj işlemine geçiyor bunu yine 200 mAh ile yapıyor. Deşarj işleminin daha hızlı olmasını istiyorsak deşarj işlemine başlarken deşarj akımını kendimiz seçeceğiz. Bunun için Discharge modunu seçtikten sonra current tuşuna basarak 100-250-350 seçeneklerinden birini seçeceğiz. Fark ettiyseniz değerler şarj akımlarının yarısı. Yani 250 seçmiş isek deşarj işlemi bittiğinde otomatik başlayacak şarj işlemi 500 mAh ile yapılacaktır. Bu nedenle deşarj akımını seçerken dikkat edelim, özellikle yeni nesil piller için 350 mAh deşarj akımı kullanmayalım. Boşaltma işleminin nasıl sonlanacağını ise Voltaj ile belirlemişler. Voltaj 0.90 değerine indiği anda deşarj işlemi bitip şarj işlemine geçiyor. Bundan sonrasında şarj konusunda anlattıklarım geçerli.

Test
Test işlemi için pili taktığımızda Mode tuşu ile "Charge Test" seçeneğini seçiyoruz. Bu seçenek seçildiğinde uzun bir süreç bekliyor bizi. Öncelikle pilimiz tamamen dolduruluyor ve ardından deşarj işlemi başlıyor. Pil tamamen boşaldığında pilin kapasitesi belirlenmiş oluyor ve tekrar şarj işlemi başlıyor ve pilimiz tekrar doluyor. Oldukça uzun zaman gerektiren bir süreç. Süreci kısaltmak için şarj akım şiddetini arttırmamız gerekiyor. Bunun için test işlemine başladığımız anda "current" tuşu ile dolum akım şiddetini seçeceğiz. 200-500-700 seçeneklerinden birini seçerek test işlemine başladığımızda deşarj işleminde seçtiğimiz dolum akım şiddetinin yarısı kadar bir akım şiddeti otomatik olarak kullanılacaktır.

Refresh
Eski pillerimizi yada uzun süredir kullanmadığımız pilleri kazanma yolunda kullanacağımız seçenek Refresh olacak. Bunun için pilimizi taktığımızda yine hemen kanal numarasına basacağız ve kanal ekranı gidip gelirken mode tuşuna basarak "Discharge Refresh" seçeneğini seçeceğiz. Refresh modu en az Test modu kadar uzun bir süreç bu yüzden bu işleme başlamadan önce sabrımızı şarj ediyoruz tam dolum olduktan sonra işleme başlıyoruz. [sm=s17.gif]
Refresh modu pilleri deşarj ederek başlayacak ve sonra tam şarj edecek. Boşalt-doldur şeklinde bir döngüye girecek ve kapasite artmayana kadar bunu sürekli yapacak. Tahmin edersiniz ki bu işlem günler sürecek. Yine de ölmüş pillerinizi yeniden kazanmanın verdiği dayanılmaz hafiflik pahabiçilemez [sm=s15.gif]

Son olarak Display tuşundan bahsedeceğim. Display tuşu en çok hoşunuza gidecek ve ilk zamanlar parmağınızı üzerinden ayıramayacağınız bir tuş. Pilleri takıp şarj işlemini başlattıktan sonra kanal ekranlarında şarj akımları belirir. Display tuşuna basarak ekranlardaki bilgileri değiştirebilir farklı konularda bilgi edinebiliriz. Bunlar: Şarj akım değeri, Şarj süresi, Voltaj, Yapılan Dolum Miktarı

Şarj akım değerini zaten biliyoruz 200-500-700 seçeneklerinden birisi.
Şarj süresi şarj işlemi başladığından beri geçen süreyi gösterir. Deşarj yaparak başlamışsak işe deşarj işlemi bittiğinde saat kendini 0'layacaktır
Voltaj değeri 1.30-1.45 civarında gezindiğini göreceğiz deşarj işlemi sırasında bu değer 0.90'a kadar inecek.
Yapılan dolum miktarı şarj işlemi sırasında yapılan dolumu gösteriyor. Geçen süre ile şarj akım şiddetini çarparak da aynı değerleri hesaplayabiliriz.

En çok dikkat etmeniz gereken nokta işlem yapmadan önce pilin kanal numarasına basmak olacak çünlü eğer kanal seçmez iseniz mode tuşuna bastığınızda tüm kanallara aynı işlemi uyguluyor ve canınızı sıkıyor. Display tuşu da yine aynı anda tüm kanallara etki ediyor ancak bunun bir zararı yok :)

Umarım açıklayıcı olmuştur. Sorusu olan arkadaşlar özel mesaj yerine buradan sorarlarsa daha iyi olur aynı soruyu sormak isteyenler hazıra konarlar [;)]

2 - VARTA POWER STATION

İşlerimi bitirip faaliyetime son verdiğim 2010 Nisan ayından bu yana Konya sokak ve civarına hiç uğramamıştım. Dün hava da sıkıcıydı, iş-güçte yok, bir 3 saat kadar dolaştım Konya Sokakta.
Piyasa bol bol GP' lerle dolmuş. Bilinen bazı markalar adeta çekilmiş ya da çok az ama sizlere en son konu ettiğim Varta Power Station 4-5 mağazada satılıyordu. Fiyatlar çok farklı, neredeyse 75 TL' ye kadar çıkıyor.
Yine aynı mağazadan bahsedeceğim. Ortağı filan değilim, aklınıza bir şey gelmesin. Tunelsan....[8D]
Konya Sk' ğı kesen sk. taki dükkanlarına girdim. Fiyat sordum. 55 TL dediler ve indirim yapmadılar. Konya Sk. üstündeki Esnaf Sarayı girişi tarafındaki yine Tunelsan' ın küçük 2. dükkanına girdim. Fiyat sordum. 50 TL dedi. Şeytan dürttü !, "45 TL' ye verirsen alayım" dedim, Hayret ! "olur Abi" dedi ve elim mahkum aldım. Evdekini, taşınacağız diye kutulara koyup bağladığım için sizler için inceleyememiştim. 45 TL fiyatı ile burası Ulus' ta en ucuz yer, içinden çıkan pillerin fiyatlarını düşerseniz şarj cihazı 20-25 TL arası bir fiyata geliyor ki, kanımca GÜZEL ve ALINABİLİR bir fiyat....
NOT: 15.Aralık.2013 itibariyle 90 TL' nin altına inmiyorlar artık ve zaten Ankara piyasasında her yerde pek bulunmuyor.

VARTA ŞARJLI PİL ŞARJ CİHAZLARI İÇİN TR İTHALATÇISI:

VARTA Pilleri Ticaret Limited Şirketi

İSTOÇ, 25.Ada Sonu Kuzey Plaza Kat 1 No:4
34217 Mahmutbey İstanbul/Türkiye

Tel: +90 (0) 212-659 50 60
Fax:+90 (0) 212-659 48 40


Web Sitesi:

http://www.tr.varta-consumer.com/content.php?path=/&domain=www.tr.varta-consumer.com

Dünden beri aletin canını çıkarttım. İşte fotoğraflı sonuçlar:
1. Cihaz iki parça. Biri 4xAA+4xAAA toplam 8 gözlü şarj cihazı ve 2 ayrı cins pili aynı anda şarj edebiliyorsunuz. Diğeri ise 6 VA (Watt) gücünde 12 Volt DC verebilen bir doğrultucu veya adaptör. Ve içindeki transformatör tüm piller takılıyken yani şarjdayken bile ılınmanın dışında risk taşıyacak kadar kesinlikle ısınmıyor.
2. Pillerdeki max. ısınma, ısıyı elinizde ancak hissedebileceğiniz kadar. Bu ısınma her 2 tip pilde de aynı miktarda. Derece olarak taze pişmiş (!) pilde tam 35oC buldum ki mükemmel bir değer.
3. Pilleri yerleştirirken cihazın pil yatak başlarına yazılmış (+) ve (-) kutup işaretlerine dikkat edin. Piller 2 şerli ve önden arkaya doğru gruplandırılacak şekilde şarj oluyor. Yani AT-908 gibi, 2 adet pil seri bağlı olarak. Karışık takarsanız, kapağı kapattığınızda o gruba ait kırmızı LED yanmıyor. Cihazın üzerinde 4 adet LED var. Her biri, bir grubun şarj durumunu belirliyor.
4. Bu LED' lerin Anlamları:
A- Cihaza pilleri yerleştirip arkada bulunan adaptör soketini taktığınızda, ilk önce tüm LED' ler KIRMIZI yanıyor 1-2 Saniye kadar, sonra tüm LED' ler YEŞİL yanıyor 3 sn. kadar ve sonra tekrar KIRMIZI' ya dönerek şarja başlıyor. Bu durum, cihazın kendi kendine TEST durumudur.
B- Test sonrası grup LED' ler biri yanmaz ise o gruba ait pillerde bir ters bağlantı durumu olabilir. Veya ya kapaktaki kısa devre barı'nın ya da alttaki yaylarda temassızlık ya da bu noktalarda kötü temas olabilir. Pilleri yer değiştirerek ve doğru yönde bağlarak tekrar deneyin. Düzelmez ise Pilin biri tümüyle bozuk olabilir.(Özellikle açık devre)
C- Test sonrası ve özellikle şarj sırasında, gruplardan birine ait KIRMIZI LED FLAŞ yapmaya başlarsa, o grup pillerden biri veya her ikiside PROBLEMLİ DEMEKTİR..... Pillerin yerini, arkadaki soketi çıkarmadan ( Bu önemli ! ) kapağı açarak yer değiştirirseniz, ki ben denedim, bazen durum düzelebiliyor. Ancak bilin ki, bu grup pillerden biri ya da her ikiside ABBAS YOLCU. Bendeki verimi düşmüş ve KEMİKSİZ İNTİHAR etmiş pillerle belki 7-8 defa denedim aynı sonucu verdi....
D- Şarjı BAŞARI ile biten pillerin GRUP LED' i YEŞİL yanıyor, yani O grup TRIGLE ŞARJ' a geçiyor.
E- Tümüyle BOŞ pillerin (min 0.7- normal 0.9 Volt) şarjı 2500 mA için yaklaşık 8 saat, Fotograf makinesinin BİTTİ uyarısı verip kapattığı piller için ise (1.12 Volt) şarj süresi ortalama 6-6.5 saat arası sürüyor.
Gelelim Cihazın Eksikliklerine ve beğenmediğim noktalara:
1. Böyle ince düşünülmüş bir cihazın DEŞARJ işlevinin olmamasını açıkçası, YADIRGADIM.
2. Pil grubundaki Ters Bağlantı - Bozuk ve Yetersiz uyarı ışıkları aynı biçimde flaş yapıyor, bu nedenlede sorun hk. tereddütte kalabilirsiniz. Örneğin AT-998 ve Konnoc A099 size daha detaylı bir anlatımı var. Hatta, benzer işlevlere sahip AT-908, bu konuda daha hızlı ve başarılı....
Gelelim Chazın OLUMLU taraflarına:
1. Bu cihazı AT-908' in çalışma biçimine yakın bulduğum için beğendim diyebilirim. Beğenmenin ötesinde, bu cihazın iç yapısında anormal, sıra dışı bir arıza olmadığı sürece pillere bir zarar verecek bir yapı yok. Bence Delta V işlevi de Mükemmel çalışıyor.
2. Benim NAZENDE (!) GP' leri bile AŞIRI ISINDIRMADAN şarj edebilmesi, bunun bir kanıtı....
3. 8 adet pili aynı anda şarj edebilmesi çok iyi....
4. Dış görünüş olarakta sevimli, derli toplu, alışılmışın dışında bir görünümü var.

Gelelim Fotograflara:

Üstten görünüş....(Pil yerleşim kutup işaretlerine... DİKKAT... !)

dscf6981v.jpg


Cihazın altındaki ve Adaptör etiketlerine bir bakış....

dscf6982.jpg


Pillerin yerleştiriliş biçimine DİKKAT....!

dscf6984.jpg


TEST sonrası, Piller ŞARJ' da........

dscf6988j.jpg


Pillerden sağdaki 2 GRUP AAA pillerin şarjı bitmiş, TRIGLE ŞARJ' a geçilmiş....

dscf6990l.jpg


PİLLERİN TAMAMININ ŞARJI BİTMİŞ VE HEPSİ TRIGLE ŞARJDA.....

dscf6992.jpg


Şarj cihazının Kullanım Klavuzu, Çeşitli Kapasitelerdeki Pillerin yaklaşık ŞARJ SÜRELERİ

varta1k.jpg


VARTA LCD PLUG CHARGER PİL ŞARJ CİHAZI + 4x2100 mA VARTA Ready2Use Şarjlı Pil (Type: 57670)

vartalcd2.jpg


vartanresim.jpg


varta4.png


Sonuç :
Verebildiği max. şarj akımları ve şarj süresi son derece makul. Ancak şarj sonunda Trickle Şarj' a devam etmemesi bence önemli bir eksiklik. Diğer taraftan Ni-Cd pilleriin şarj edilememeside bana pek mantıklı gelmedi. Bu özellkllere göre Fiyat/ Performansı oldukça kötü. Eğer alacaklar için şarj durumunu gösteren görsel LCD gösterge çok önemli ise neredeyse aynı fiyata tüm pil çeşitlerini şarj edebilen ve her türlü özelliği barındıran Konnoc UNIVERSAL KRC 0628 almak daha mantıklı olacaktır.

NOT : Bu cihaz 4-5 aydır piyasada bulunamıyor. İmal eden firmanında artık imalat kataloğunda görülmüyor. Sağda, solda kalmış tek tük bu cihazı görürseniz hiç tereddüt etmeden almanızı öneririm.

VARTA EASY ENERGY PLUG CHARGER ŞARJ CİHAZI (Type: 57063)

Ortalama AA pilleri 275-300 mA ile pil marka - modeline ve kapasitesine göre 9-12 saat arasında şarj edilebilen ve doğrudan prize takılabilen bir şarj cihazı. İçini özellikle fotografta gösterdim, incelediğim en özenli yapıya sahip bir cihaz. Tavsiye ederim. Ancak Varta şarj cihazlarının Türkiye'de bulunabilenlerde olduğu gibi "decharge" özelliği malesef yine YOK...

img1200s.jpg


VARTA EASY ENERGY MULTI CHARGER ŞARJ CİHAZI (Type: 57061 - 57161)

AA - AAA - C - D ve 9 Volt pilleri rahatlıkla şarj edebileceğiniz bir şarj cihazı. Pilleri 2 veya 4 adet olarak şarj edebiliyorsunuz. Ni-Cd ve Ni-Mhd piller için uygun.
1. AA - C ve D tipi piller için şarj akımı 2x375 mA ile sınırlandırılmış...
2. AAA piller için 145 mA
3. 9 Volt piller için ise 25 mA.
Şarj sürelerini AA - AAA - ve 9 volt piller için test edildi, aşağıda verilen tabloda yazılı sürelere yakın değerler elde ettim. Elbette şarj süresi pilin o andaki doluluğuna, kalitesine ve eski yada yeniliğine göre değişir. Şarj biçimi kademeli voltaj artışına göre düzenlenmiş. Şarj sonuna doğru şarj voltajı 1.40 - 1.43 - 1.46 V. değerlerinde 2 sn süre içinde darbeli olarak artıp, dönüşümlü tekrarlanıyor. Pil - Cihaz ve transformatör ısınması 30-34 oC aralığında ve kesinlikle sorunsuz.
Cihazda ayrıca pil çeşidine göre bir zaman sayacının varlığı konu edilmekte ve pilleri en fazla 8 saat içinde şarjının biteceği ifade edilsede. ben bu sayacın varlığını gösterek bir işleme rastlamadım. 2700 mA pillerimi 12 saatte şarj yaptı......
Bu şarj cihazı özellikle, farklı ölçülerde pil kullananlar için tavsiye edilir.
Ambalajın içinden 2 Ad. Varta Energy Accu serisinden 1900 mA şarjlı pil çıkmaktadır. Piller biraz eski model olmasına rağmen yaklaşık 8 saate şarj oldu. Şimdilik bir sorun görülmedi.....

57061end1.jpg


Bu modelin daha yeni modeli VARTA EASY ENERGY UNİVERSAL CHARGER ( 57068 ) dir.
Aralarında ki en büyük fark, sadece Ni-MHd pilleri şarj edebilmesi ile, pilleri bir evvelki modele göre 100 ma daha fazla akımla şarj edebilmesidir.

varta57068.jpg

0hka.jpg


VARTA UNİVERSAL KOD NO: 57668

57668x.jpg

ÖNEMLİ NOT : HER ÜÇ VARTA UNİVERSAL ŞARJ CİHAZINDA TRICLE ŞARJ ÖZELLİĞİ YOKTUR. SADECE Ni-Mhd PİLLERİ ŞARJ EDER. ZAMANA KARŞI ŞARJ YAPARLAR. BU NEDENLE ORTALAMA 3200-3500 mA PİLLERDEN DAHA YÜKSEK KAPASİTELİ PİLLERDE (C ve D tipi piller için) 8 SAAT SONUNDA ŞARJ DURDURULDUĞU İÇİN CİHAZIN FİŞİNİ ÇEKİP TAKARAK SAATİN YENİDEN İŞLETİLMESİ GEREKİR. (Reset atma işlemi)

KONNOC Universal ŞARJ CİHAZI KCR-0628

Universal_charger.jpg

KONNOC-Universal-Dijital-Usbli-Sarj-Cihazi__37991993_0.jpg

universal-battery-charger.jpg

OK_654974.jpg


TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Adaptör:

Giriş: 100V-240V AC , 50/60 Hz 15W (Switch Power 12V-1A)
Çıkış: 12-14V 1250 mA (Max)

ŞARJ CİHAZI:

Giriş: 12-14V 1250mA
Şarj çıkış akımı:
C/D tip piller için:1.2V ═ ~ 1000 mA (Max)
AA/AAA tip piller için: 1.2V ═ ~ 500 mA (Max)
9V 1.2V pil için ═ ~15-20 mA (Max)
USB 2.0' den beslemede: ~1000 mA
Deşarj Akım: ~ 150-300 mA (Pil Tipine göre değişir)
Trickle (İdame) ŞARJ AKIMI = ~ 50 mA

ÖZELLİKLER:

* Bağımsız 4 adet şarj yuvası sayesinde , 1 ila 4 adet arası C / D / AA / AAA , 2 Adet 9V pili şarj eder.
* DC girişi 12 V 1.25A adaptör ile şarj cihazının beslenmesi sağlanır.
* Akıllı IC devresi şarj işlemini kontrol eder ve -∆V li otomatik güç kesintisi aşırı şarja karşı pilleri korur, tam şarj olmasını sağlar.
* Zaman kontrolü ve otomatik kapanma özelliklidir
* Arızalı pili veya şarjlı olmayan (Kullan-AT) pilleri algılama özelliği vardır.
* Kısa devreya karşı ve ters kutup bağlantısına karşı koruma özelliği vardır.
* Aşırı ısınma koruması: Cihaz yada pillerin şarj sırasında ısısı aşırı yükseldiğinde (~ 45 oC) Cihaz otomatik olarak devre dışı kalarak şarjı keser. Cihazın en ideal çalışma dış ortam sıcaklığı (0 oC-40 oC) arasındadır. Cihazı kapalı ortamlarda kullanınız. Nemli ve aşırı yüksek ısılı ortamlarda (Güneş altında) kullanmayınız.
* Geniş LCD ekrandan şarj durumunu görebilirsiniz.
LCD gösterge sayesinde:
* Şarj edilirken : Pil göstergesi yukarı doğru ilerleyecektir.(Flaş yaparak)
* Deşarj edilirken : Pil göstergesi aşağı doğru düşecektir.
* Şarj tamamlandığında veya düşük akımda (Trickle Charge) şarj edilirken (gösterge pillerin tam dolu olduğunu (OK) yanarak gösterir. Piller tam şarj olduktan sonra yaklaşık 20 dk. kadar düşük akımda şarja (Trickle Charge) devam etmeniz önerilir. Bu sayede pillerin sıcaklığının dış ortam sıcaklığına kadar düşmesini sağlarsınız. Bu işlem pillerin ömrünü uzatan bir işlemdir. Pilleri rahatlıkla bu süreden de uzun süre şarj cihazının içinde düşük şarj akımı ile şarjda tutabilirsiniz. Bunun herhangi bir sakıncası yoktur.
* Deşarjın bitişinden itibaren cihaz otomatik olarak hızlı şarj konumuna geçer. (Deşarj İşlemi ~0.985 V civarında sonlandırılıyor (Bendeki cihazın değeridir). Bu değer cihazdan cihaza, pilin markasından markasına göre +/- %10 fark edebilir. Cihaz kesinlikle derin boşaltma işlemi yapmaz. Ni-MHd Pillerin bakım işlemi için ideal değerlerdir)
* Bu şarj cihazı C ve D tipi pilleri (3000-9000 mA) kapasitelerine kadar mükemmel şarj eder.(4000 mA D tipi şarjlı pilde denenmiştir)
* Cihazın tek eksik tarafı Ni-Cd pilleri de şarj edebildiğine göre REFRESH özelliğinin de olması gerekirdi.

ŞARJ SÜRELERİ (Tarafımdan denenerek bulunan sürelerdir ve markadan markaya +/- %20 fark edebilir.)

AA Ni-MHd 1000 mA ~ 2.5 Saat
AA Ni-MHd 2000 mA ~ 5 Saat
AA Ni-MHd 2700 mA ~ 7 Saat
AAA Ni-MHd 800 mA ~ 2.5 Saat
AA Ni-Cd 1000 mA ~ 3 Saat
AA Ni-Cd 800 mA ~ 2.7 Saat
D Ni-MHd 4000 mA ~ 5 Saat
D Ni-MHd 9000 mA ~ 14 Saat
C Ni-MHd 3500 mA ~ 4.2 Saat
9 V Ni-MHd 220 mA ~ 14 Saat


GP PowerBank Universal GPPB19GS-UE1 ŞARJ CİHAZI

Bu cihaz toplamda 1.100 mA vermekte ve D tipi 9000 mA pilleride ~ 21 saatte şarj edebilmektedir. Bundan daha kısa sürede şarj yapabilen şarj cihazları Türkiye' de en azından benim bildiğim kadarıyla yoktur. Fiyatı 2013 itibariyle 35-40 TL civarındadır.

gppowerbanklarge.jpg


GP POWERBANK UNİVERSAL (PB19GS) ŞARJ CİHAZI KULLANMA YÖNERGESİ
TEKNİK ÖZELLİKLER :

• Şarj akımını otomatik olarak tespit etme,
• Aynı anda 2 veya 4 adet Ni-Mh AA/AAA/C/D ile 1 veya 2 adet 9V pili şarj edebilme,
• AA/AAA/C/D tipi piller için birbirinden bağımsız 2 ayrı şarj kanalı ve 9V piller için 1 şarj kanalı vardır,
• 3 adet LED ışıklı gösterge (AA/AAA/C/D tip piller viçin 2 adet, 9V piller için 1 adet)
• Güvenilirlik özelliği
Şarj Etme yöntemi:
1. Bu cihazda 2 veya 4 adet Ni-Mh AA/AAA/C/D ve/veya 1 – 2 adet 9V pilleri şarj edebilirsiniz.
2. Üst kapağı açmak için cihazın düğmesine basınız.
3. Ni-Mh AA/AAA/C/D model pillerden 2 veya 4 adet’ini şarj kanallarına aşağıdaki şekildeki gibi kutup başlarına dikkat ederek ikişer ikişer yerleştiriniz. Benzer şekilde 1 veya 2 adet şarjlı 9V pilinizi aşağıdaki şekildeki gibi pilin kutup başlarına dikkat ederek yerleştiriniz.
aşağıda resmini verdiğim pil yerleştirme planını dikkate alınız. Değişik kapasite ve değişik boydaki pilleri aynı şarj kanalına yerleştirmeyiniz (Mesela 1600mAh Kalın pil ile 4500mAh kalın pili aynı taraftaki kanallara yerleştirmeyiniz)
4. Kutu içinde verilen adaptörü şarj cihazınıza taktıktan sonra, Adaptörü elektrik prizine takınız.
5. Şarj işlemi başladığında LED gösterge(ler) yeşil yanmaya başlayacaktır. Şarj sürelerini gösteren “Charging Time” tablosuna bakarak şarj sürelerini takip ediniz. Buna göre 9000 mAh kalın pil (D tipi) 21 saat boyunca, 2300 mAh kapasitedeki Kalem Pil (AA tipi) 11 saat boyunca şarj edilmesi gerekir.
6. Bu süreler sonunda adaptörü elektrik prizinden çıkarınız.

gppowerbank.png


Energizer Universal (CHEUF) ŞARJ CİHAZI

Ortalama 650 mA şarj akımı verebilen ve görsel olarak şarjın bittiğini kontrol edebildiğiniz bir şarj cihazıdır.

energizeer.jpg


TEKNİK AÇIKLAMALAR :
Cihaz Rengi: Siyah veya Gümüş
Şarj Akımı: 2 veya 4 "AA-C-D" piller için max. 650 mA
2 veya 4 adet "AAA" pil için max. 400 mA
1 veya 2 "9V" batarya için max. 17 mA
"AA-C-D" tipi piller için Trickle Şarj akımı max. 50 mA
"AAA" tipi piller için Trickle Şarj akımı max. 25 mA
Cihazın şarjı durdurma Sistemi: Delta V Algılama ve Zaman Kontrollu
"AA-AAA-C-D" için hücre başına 5 mV
ŞARJ SÜRELERİ :
2 veya 4 "AA 2500-2650 mA için tahminen" 4.5 - 5 saat
2 veya 4 adet "AA 1700-2400 mA için tahminen " 3 - 4.5 saat
2 veya 4 adet "AAA 850 -1000 mA için tahminen” 2,5 - 3 saat
9 Volt batarya için tahminen 12.5 saat
C / D tipi 2500 mA – 3000 mA için tahminen 4.5 - 5 saat
Şarj Adaptörü özellikleri:
AC Adaptör Giriş: 100-240V AC 50/60Hz 190 mA
AC Adaptör Çıkış: DC 12V, 600 mA

Ağırlık (şarj aleti): 322 gram
Ölçüler (mm): 65 x 180 x 130 (Y x U x G)
Güvenlik Özellikleri:
Delta V Şarj Kesme
Kısa Devre ve Ters Polarite Koruması
Aşırı Şarj Önleme ve zamana bağlı şarj kesme güvenliği
Arızalı pili Algılama
LCD panelden şarjı takip edebilme
energizer-universal-aa-aaa-pp3-9v-c-d-charger-%5B2%5D-502-p.jpg


KODAK KILIC 8000 Pil ile ilgili bilgiler

Ni-Mhd piller ile Li-Ion piller arasındaki en önemli fark anma gerilimindedir. Bir ad. Li-Ion pilin gerilimi 3.6 Volttur. Alkalin piller ise bir adedi 1.5 V, Ni-MHd pilin ise 1.2 Volttur. Bu makinada AA formatında 2 adet Li-Ion pili makinaya yerleştirirseniz toplam voltaj 7.2 Volt, 2Ad. AA Alkalin pil 3V, 2 Ad. Ni-MHd pil ise 2.4 Volt yapar. Kimse buna dikkat etmiyor ve bu makinayı PİL CANAVARI olarak kabul ediyor ki HİÇ ALAKASI YOKTUR. İşte size Orjinal Kullanma kılavuzundan aldığım fotograf.......

z1485kodak.jpg


Kodak Compact makina modellerinde Li-Ion pil kullanılıyorsa Kodak KILIC-8000 Li-Ion şarjlı pil ile bu pil için üretilmiş şarj cihazı aşağıdaki fotografta olduğu gibidir.

kilic80000.jpg


BİZZAT KULLANIP TEST EDİP KULLANIMI OLUMLU BULDUĞUM DİĞER ŞARJ CİHAZLARI

ATABA MARKALI ŞARJ CİHAZLARININ İTHALATÇISININ ADRESİ-WEB SİTESİ VE İSTANBUL' DAKİ YERİ
(BU FİRMA AYNI ZAMANDA GP VE SONY ŞARJLI PİLLERİ VE ŞARJ CİHAZLARINI DA İTHAL EDER)

Mert İthalat İhracat
Tahtakale C. N:45
Tahtakale Eminönü - İSTANBUL
Tel: (0212) 6596630


www.mertithalat.com.tr/

merttic.jpg


ATABA AT-908

dscf6997w.jpg


dscf7000t.jpg


BU ŞARJ CİHAZINDA REFRESH ANAHTARININ 3 KONUMLU OLDUĞUNA DİKKAT EDİN.

ataba908refreshswitch.jpg


AÇIKLAMA:
Bu anahtarla:
2 pil şarj edilecekse, anahtar en sola, 2 yazılı konuma
4 pil şarj edilecekse, anahyar en sağa, 4 yazılı konuma
Pillerin hafıza problemini gidermek için ise anahtar REFRESH yazan orta konuma alınmalıdır. (Sadece Ni-Cd piller için kullanılmalıdır. ASLA Ni-Mhd piller için KULLANILMAMALIDIR)

KULLANIM YÖNERGESİ:

ataba908kullanimyonerge.jpg


ATABA AT-908 ŞARJ CİHAZINDA BULUNAN REFRESH ve DISCHARGE/CHARGE BUTONLARI NE İŞE YARAR, NASIL KULLANILIR ?

REFRESH Ni-Cd şarjlı piller içindir. Farklı bir metodla -/+ kutup arasındaki potansiyel farkını yani voltajı sıfırlar. Böylece bu pillerde zamanla yada pil tam boşalmadan defalarca yapılan şarj sonucu oluşan Memory Effect (Hafız-Bellek etkisi) ni ortadan kaldırır. Ni-MHd pillerde ise bu FONKSİYON kesinlikle kullanılmaz, eğer kullanırsanız, pil kutupları arasındaki potansiyel farkının ortadan kaldırılması yani voltajın sıfırlanması Ni-MHd pillerde hiç istenmeyen durumdur ve genel prensip olarak 2 kutup arasındaki voltajın hiç bir zaman min. 0.9 V. en fazla 0.7 volt altına inmesi istenmez. Aksi halde pili artık geri getiremeyecek derecede bozabilirsiniz ki tarafımdan denemeyle sabittir.
DISCHARGE/CHARGE (AT-508 şarj cihazında da vardır) butonu ise Ni-MHd ve Ni-Cd piller içindir ama kullanım fonksiyonları bu 2 ayrı cins pil için faklıdır. Ni-Cd pilinizi tam bitmeden şarj etmek istiyorsanız, pilleri şarj cihazına yerleştirir ve bu düğmeye basarsınız, pilde kalan enerjiyi boşatırsınız. Pil kritik eşiğe kadar boşalınca (0.7-0.9 Volt arası cihazdan cihaza değişir) cihaz otomatik olarak tekrar şarja döner ve şarj işlemi başlar.
Ni-MHd pillerde bu fonksiyonun kullanımına gelince; Ni-MHd piller kullanıldıkça tembelleşir, tam şarj tutmamaya başlar, verimleri düşer, yada hatalı bir işlem sonucu pillerde şarj tutamama durumu oluşur. Ve malesef bu durum Ni-MHd pillerde çok sık rastlanır.(Bu tip pillerin zayıf tarafı) Bu durumda pillere ard arda 5-6 defa şarj/deşarj işlemi uygulanır. Pilleri şarj cihazına yerleştirir şarj edersiniz, Şarjın tamamlandığını gösteren yeşil ışık yanınca deşarj butonuna basarsınız pilin kapasite ve-yıpranma durumuna göre 15 dk-3-5 saat arası deşarj devam eder ve cihaz tekrar şarja başlar. Bu döngüyü pilin kapasitesine göre deşarj süresi en az 8-12 saat olana kadar 3-6 defa tekrarlarsınız. Bu işlemi özellikle satın aldığınız pil şayet rafta kullanılmadan 2 seneden fazla beklemişse zaten ilk şarjda çok çabuk boşalacaktır. Bu durumda bu işlemi yaparsanız pili tekrar geri kazanırsınız yada pilleri şarj etmeden çok uzun süre kullanmaz (6 ay-1 yıl gibi) aynı durum oluşur, yapacağınız bu işlemle pili tekrar geri getirebilirsiniz.
DİKKAT:(Piller hasarlanmışsa (Örneğin -/+ kutuplar arasında bulunan separatörler delinişse-Aşırı yüksek akımla şarj(HIZLI ŞARJ) aşırı ısınma veya pilleri kısa devre etmek yada pillerden 2-3 amper gibi yüksek akım çekmek bu tip hasarlara neden olur. Yada pillerin çok uzun süre kullanılması nedeniyle kimyasal özelliğini kaybetmişse bu işlemden netice almanız mümkün olmayabilir)Yukarıda açıkladığım bu yöntemi 2 pille yapmanızı tavsiye ederim.(Şarj aletiniz konum anahtarı (2) de olmalı) Böylece arızalı hatalı pilide tespit edebilmeniz daha kolay olur Genellikle uzun süre kullanılan pillerden biri veya 2 adedi diğerlerine göre daha çabuk deşarj olmaya başlar. Bunun nedeni ise şayet distribütör pillerin ambalajını bukl olarak istemişse, satışa verilirken TR' de yapılan paketlemede aynı seride imal edilen pillerin doğal olarak bir araya getirilmemesidir. Farklı seride imal edilen pillerin iç dirençleri de farklıdır. Bu nedenle örneğin 4 pil kullanan bir cihazda daima 2-3 grup pil kullanılmalı ve 6 aylık bir kullanımdan sonra piller 2 li gruplar yada bir el feneri ampulü ile deşarj edilerek deşarj süreleri tespit edilerek aynı yada yakın değerde deşarj sürelerine sahip piller yeniden 2' li yada 4' lü gruplar halinde kullanılmalıdır. Bu şekilde kullanım, pillerin ömrünü en az 2 misli uzatır.
Tabi tüm bu açıklamalar normal tip Ni-Mhdpiller içindir. Alkalin Pil Özellikli yeni nesil pillerde ise eğer fabrikasyon bir sıkıntı yoksa teknik olarak bu durumla karşılaşmak rafta çok çok uzun süre kullanılmadan beklemenin dışında (en az 3-5 yıl gibi) neredeyse imkansızdir.

ATABA AT-908 İLE AT-508 ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLILIKLAR

Ataba AT-508 ile AT 908 arasında önemli farklılıklar vardır.
İlki eğer elinizde Ni-Cd şarjlı pillerden varsa mutlaka AT-908 almalısınız. Bu modelde Ni-Cd pillerde zamanla oluşan yada pil tam deşarj oılmadan yapılan şarj işlemi sonucu oluşan memory effect (bellek-hafıza) sorunun gidermek için REFRESH fonksiyonu vardır.
2. Farklılık AC besleme transformatöründedir. (adaptörde denir). AT-508 de cihazın içindedir ve max. 500 mA verir ve şarj cihazı doğrudan prize takılır. AT-908 daha güçlü bir cihazdır ve transformatör ve DC' ye çevirme işlemi dışarıda ayrı bir ünitedir. 800 mA verir. Ayrıca da satılır. Yaklaşık 7.50 TL dir ve anma kodu AT-1205 dir. Bu nedenle de bu ünite arızalanır yada yanarsa değiştirme şansınız vardır. AT-508 de ise transformatörü değiştirebilme durumu yoktur. Ayrıca AT 908 de kutu içinden şarj cihazını araç aküsü ile çalıştırmak için 12 VDC araç çakmak adaptörüde çıkar. Tüm bu farklılıklar için vereceğiniz fiyat farkı da yaklaşık 5 TL civarındadır.
Kısaca özetlersem :
1. AT-908 masaüstü şarj cihazıdır ve besleme transformatörü ve AC/DC devresi şarj cihazı dışında ayrı bir ünitedir. AT-508 ise doğrudan prize takılır.
2. AT-908 9.6 Watlık transformatöre, AT-508 6 Watt transformatöre sahip ve transformatör cihaz içindedir. Dolayısıyla At 908 gerektiğinde %30 daha fazla şarj akımı verebilir.
3. AT 908 de ilave araç çakmak fişi (adaptörü) ile doğrudan araç akü voltajı ile (12 VDC) şarj edebilirsiniz.
4. AT-908 de ek olarak Ni-Cd pillerde gerektiğinde kullanılmak üzere REFRESH kipi (Fonksiyonu) vardır.
5. Bunların dışında her 2 cihazda damla şarj metodu ile Ni-Cd ve Ni-MHd (Yeni nesil pillerde dahil) şarj edebilir bu pilleri ayırd edebilmek için (Delta V) donanımlı olup şarj bitiminde (Yeşil LED) yandığında şarjı Trigle (Bakım-İdame) şarjına geçirerek 30-50 mA aralığında şarja devam eder. Her 2 şarj cihazında da şarj sonunda pilleri şarj cihazında günlerce bırakabilirsiniz, piller ısınmadan her an pilleriniz %100 dolu olarak bekler.(Özellikle bu durum Normal tip Ni-MHd piller için önemlidir. (Bu tip pillerin kendi kendine boşalması 2-3 markanın dışında çok hızlıdır.)


D İ K K A T :
ATABA AT-998 model şarj cihazı AA tip 2300 mA dahil ve üstü kapasitede GP ve bazı FASON şarjlı pillerle UYUMSUZ' dur, Bu kapasitelerde GP şarjlı pilleri ile bazı fason markalar (ki büyük ihtimalle Golden Peak firmasına yaptırtılıyor) dahil hızlı şarj yapılabilsin gerekçesiyle özellikle 2300 mA ve üstü modellerde iç direnci çok düşük tutulmuştur. Bu nedenlede şarjlı piller daha başlangıçtan itibaren çok uzun süre yüksek şarj akımı ile şarj edilmektedir. Ve GP' nin şarj cihazlarıda bu nedenle çeşitli koruma devreleri ile farklı bir prg. ile imal edilmiştir. Bende 5 sene önce aynı sıkıntıları yaşamıştım. İşimiz icabı kullandığımız yüzlerce GP marka AA tip 2300-2700 mA aralığındaki şarjlı pillerimi sırf o tarihte ucuzluğu nedeniyle almıştım, şarj sırasında pillerimiz el değmeyecek derecede aşırı ısınıyordu.Yine elimizdeki diğer bilinen markalı pillerimizde ise hiçbir sorun yoktu.Zaten İlk başlarda aldığımız 2300-2500 ve 2700 mA GP' lerin ambalajları içinden çıkan ufak prospektüslerde "bu pilleri GP marka şarj cihazları ile şarj ediniz."(sonra bu açıklamalı prospektüsler nedense kaldırıldı) ibaresi vardı ve açıkçası önemsememiştik. Çünkü baştan sona saçmalıktı. Pili diğer marka pillerle ile birlikte mukayeseli inceleyince pillerde imalatçının yaptığı uyanıklığı fark ettik, Bu arada pillerimizde birer ikişer ya şişerek ya akıtarak yada şarj tutmamaya başlayarak elden çıkmaya başlamıştı ve bir daha da GP' nin yanına bile uğramadık. Böyle bir mantık olamazdı "Pile özel şarj cihazı".(!)
GP şarj cihazlarının kalitesine gelince, imalat kalitesi olarak GP' nin şarj cihazları elbette Çin' de bir fabrikaya fason olarak yaptırtılan ATABA (ATA BATARYA' nın kısaltılmışı olarak bir Türk markasıdır. Tıpkı Premiere-Sinbo-ARO-Goldhand vs diğerleri gibi) gerek dış görünüş kabı gerekse iç imalat görüntüsü olarak daha iyidir. Ancak F/P olarak konuyu düşünürseniz daha fazla fonksiyonel özellikler nedeniyle ATABA' nin AT-508 ve 908 modelleri çok daha öndedir.(DeCharge-REFRESH gibi fonksiyonları)


D İ K K A T :

ATABA AT-908 şarj cihazının AC adaptörü (AT-1205) DEĞİŞTİRİLDİ. Yeni ithal edilen cihazlarda artık SWITCH MODE elektronik Adaptör (ATABA AT-2120-50) kullanılmaktadır. Teknik yönden her 2 adaptör arasında pek bir fark yoktur. Bu adaptör 500 mA şarj akımını 12 VDC altında sağlayabilmektedir.[/b]

newatabaat908reg.jpg


Her hangi bir nedenle adaptörün arızalanması durumunda veya ayrıca farklı bir cihazda kullanmak üzere aynı adaptör farklı çıkış jaklarıyla birlikte ama 12VDC/600 mA olarak ayrıca satılmaktadır.(10 TL civarında)

atabaat212050.jpg
 
Son düzenleme:
Üst