• Değerli fotoğraf severler 2022 yılı sizlere daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamınızda güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep sizlerle olsun. Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dileğiyle. Işığınız bol olsun... Birkarefotoğraf Ekibi.

Ünlü Türk Fotoğrafçıları

birkarefotograf

Administrator
Yönetici
ARA GÜLER

090904-Ara%20G%C3%BCler-VM.widec.jpg


Ara Güler (1928 ) Fotoğraf sanatçısı, oyun yazarı. İstanbul'da doğdu. İÜ İktisat Fakültesi'ndeki eğitimini yarım bıraktı,gazeteciliğe Yeni İstanbul gazetesinde başladı. .
Babası Dacat Bey'dir. Güler soyadını 1934'de çıkarılan soyadı yasasıyla almış. Haccopulo Pasajı, 38 numarada açtığı eczanesini hayatı boyunca sürdürmesini Güler soyadına borçlu Dacat Bey. Dacat Bey, 6 7 Elül olaylarında bir hastahane acil servisi gibi yardımda bulunmuştur.Dacat Bey, oğluna olan sevgisini ürettiği kremin adına Ara'dan AR, Dacat'tan DA; ARDA ismini koymuştur.

Ara Güler'in fotoğrafları,Avrupa'nın birçok ülkesinde kataloglarda yer almıştır. Türkiye ve dünyanın çeşitli bölgelerinde çektiği kendisine ait tarzıyla klasik fotoğrafları ile tanındı. Resimli Hayat ve Hayat dergilerinde çalıştı. Stern, Time, Life ve Paris-Mach gibi dergilerin foto muhabirliğini yaptı. 1966'da, ABD Modern Sanatlar Galerisi'nde açılan ?Renkli Fotoğrafın On Ustası' adlı sergiye katıldı.'sı ünvanı verildi.Master of Leice' Uluslarar 1967 yılında Kanada'da 'İnsanların Dünyasına Bakışlar' adlı sergi açtı. 1971'de Almanya'da ?Türkiye' adlı albümü yayımladı. 1980 yılında gazete ve dergilere muhabirlik yaptı.
Rosa Buchner, ARA GÜLER'i doktara tezinde kullandı. Aktüel Dergisi'nin 'Türkiye'nin yaşayan kırk aydını' başlıklı araştırmasında yer almayı başardı. 8 Nisan 1999'da Aydın Doğan Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü'nü aldı. Yaptığı röportajlar Nezihe Araz'la "Kırk Pencereli Konak", Fikret Otyam'la "Sabahcı Kahveleri" ve Çetin Altan'la yaptığı "Surlar" onun en etkileyici röportajlarındandır.

Gördüğü anda olduğu gibi çeken Ara Güler, "Ben fotoğrafın bir sanat olduğundan da emin değilim. Fotoğrafın bir mesaj vermesi lazım" diyor.Çünkü ona göre fotoğraf makinesi tek yalan söylemeyen makinedir,bunun için sanat olup olmaması ikinci plandadır;önemli olan gerçeği yansıtmasıdır.Hindistan onun en gözde yeri ona göre Hindistan başlı başına bir hayat. Ara Güler bu konuda gazeteci Ömer Sercan'a şöyle diyor; "Avrupa medeniyeti beladır. Hindistan'ın yamyamları bile onlardan daha insan. İnsanlığın başına bela olan bütün izm'ler Avrupa'dan çıktı. Gidip yamyamların fotoğrafını çekerim daha iyi. İnsanlık yok orada. Sanatları beş para etmez. Bizim Osmanlı'nın hat sanatının yarısına ulaşmaz onların resmi."


Tarih Vakfı tarafından, 26 Eylül 1998'de Cumhuriyet'in 75. yılı münasebetiyle düzenlenen Cumhuriyet'in Aile Albümleri sergisinde, Güler Ailesi yer aldı.Birçok dilde 23 tane kitabı yayınlanmıştır.


MERTER ORAL

1955 İzmit doğumlu. Orta öğrenimini Kurtuluş Ortaokulu, Robert ve Yükseliş Liselerinde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi Bölümü mezunu (1981). Yüksek Lisansını Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde "Toplumsal Belgeci Fotoğraf ve Fikret Otyam Örneği" adlı teziyle tamamladı (1996). Doktora çalışmasını yine aynı Enstitü'de "Weimar Cumhuriyeti'nden Günümüze Fotoğraf Ajanslarının Fotojurnalizme Katkıları" adlı çalısma ile tamamladı (2000). 1992 yılından bu yana Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi ve diğer fakülte ve yüksek okullarda "temel fotoğrafçılık", "reklam fotoğrafçılığı", "fotoğraf tarihi", "belgesel fotoğrafçılık", "fotoğraf proje uygulama" dersleri verdi.

Fotoğrafçılığa 1975 yılında Ankara Çankaya Halkevi'nde katıldığı bir kursla başladı. Çankaya Halkevi ve Halkevleri Genel Merkezi'nde fotoğraf dersleri verdi. 1977 yılında Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği (AFSAD), 1995 yılında ise Eskişehir Fotoğraf Derneği (EFSAD) kurucu üyeleri arasında yer aldı. Bu derneklerde kurs hocalığı, atölye çalışmaları yürüttü, Fotoğraf dergisinin yazı işleri müdürlüğünü yaptı, bu dergide çok sayıda makalesi yayınlandı. Devlet Fotoğraf Yarışması dahil olmak üzere çok sayıda fotoğraf yarışmasında jüri üyesi olarak yer aldı. Çeşitli Üniversitelerden İletişim ve Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin katıldığı Anadolu Genç Fotoğrafçılar Buluşması adlı etkinliğin ilkini 1996, ikincisini 1997 yılında düzenledi. Eskişehir Valiliği'nce yayımlanan Eskişehir kitabının fotoğraflanmasında yer aldı. Öğrencileri ile birlikte 2000 yılı Haziran ayında Hasankeyf belgeselini gerçekleştirdi; yanı sıra bir video belgeselinin de yapım sorumluluğunu üstlendi. 1998 ve 1999 yıllarında Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi tarafından gerçekleştirilen "Rize Köprüleri" adlı sanat tarihi projesini fotoğrafladı. Fotoğraf Vakfı'nda "Belgesel Fotoğraf" konulu iki ay süren bir atölye çalışması gerçekleştirdi (2003) ve bu konuda bir seminer verdi. (2004) "Yirmisekiz Portre" isimli sergisini Aralık 2004'te, İstanbul'da Fotoğraf Vakfı'nda, "Zeytinlik 2004" isimli sergisini de Eskişehir ION Sanat Galerisinde açtı. Son olarak Fikret Otyam üzerine bir belgesel film çalışması yapıyordu.18 Ağustos 2005 tarihinde Çanakkale'nin biga ilçesinde kalp krizi geçirerek vefat etti.


YÜCEL TUNCA

5 Eylül 1966 Diyarbakır doğumlu.İstanbul Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu gazetecilik ve halkla ilişkiler bölümünü bitirdi.Banko at yarışı dergisinde foto muhabirliği yaptı.Üçnokta adlı kültür sanat dergisini Irak adlı şiir kitabını yayımladığı arkadaşları Nevzat Çalışkan,Yılmaz Öztürk,Metin Karaşahin ile birlikte çıkardı.Söz Gazetesi,Güneş Gazetesi,Evrensel Gazetesi, Haftalık Haber,Politika ve Aktüalite ,Tempo dergilerinde fotomuhabirliği yaptı.Yeniden Yeşeren Otlaklar adlı belgesele fotoğrafçı ve yönetmen yardımcılığı yaptı.Bu belgesel için 100 gün Kazakistan,Özbekistan,Kırgızistan ve Türkmenistan' da kaldı.Piya Kültürevi Fotoğraf atölyesini kurdu ve burda fotoğrafçılık hakkında ders vermeye başladı.Nurdan Sözgen ve Mehtap Yücel ile birlikte Koridor Tanıtım Fotoğrafçılığını kurdu.Hollanda'da Renkler,Yüzler,Sesler fotoğraf sergisini açtı.Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesinde fotoğraf derleri vermeye başladı.1997 Hayatlar... İstanbul'da... Köln'de... Fotoğraf Sergisi'ni Piya Kültürevi Fotoğraf Atölyesi ve Arbeiter Fotografie ortaklığı ile İstanbul'da ve Köln-Almanya'da gerçekleştirdi.
Vizontele filminin set fotoğraflarını çekerek Lütfü Kırdar Kongre Sarayı'nda sergiledi.Fotoğraf Vakfı'nın kurucu üyesi.Tanıtım fotoğrafçılığıda yapıyor,kurduğu Ptf Tanıtım fotoğrafçılığında bu çalışmalarını devam ettiriyor.Yeniden Parlayan Altın Boynuz: Haliç Fotoğraf ve Gravür Sergisi'nin küratörlüğünü ve organizasyonunu yaptı. Bilgi Üniversitesi'nde Temel bilgi atölyesinde eğitmenlik yaptı.Uluslar arası İstanbul Fotoğraf Festivali ULISphotoFEST'in Organizasyon Komitesi'nde çalışıyor. İstanbul Kültür Üniversitesi sanat ve tasarım fakültesinde fotoğraf dersleri vermeye devam ediyor.


İSMAİL ACAR

İsmail ACAR, 1971 yılında Sivas-Suşehri'nde doğdu.1988 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümüne girdi. 1992 yılınında Marmara Üniversitesi.Resim Bölümü Ergin İNAN atölyesini birincilikle bitirdi.1993 yılında Teknoloji ve Sanat, Postmodernizm tezini verdi.Aynı yıl Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde doktorasına başladı.1993 yılında akademik kariyerini yarıda bırakarak bireysel sergi çalışmalarına başladı.

Sanatçının 1993-2002 yılları arasındaki yurt içi ve yurt dışındaki sergi ve
aktivitelerinden bazıları;
Ankara.İstanbul,Antalya,İzmir,Sivas,Londra,Chicago, (Art institute) NewYork.(Stephen Gong
Gallery,Studio 44 Project) USA. Paris (instit & Français) Cannes (Gallerie Eforco) Franc. Madrid
(Fundacim pensones) Spain.Milan (Padigliem D Arte) İtaly.Muich (Gallery Tanit) Germany,
sergilerinin yanı sıra,1999 ylında 1600 yıllık tarihinde ilk kez Ayasofya müzesinde bir resim
sergisi gerçekleştirdi.2005 Venedik Bienali'nde yer alan sanatçı İsmail Acar, 2006 ya kadar tarihi
mekanlarda,galerilerde ve vakıflar yararına 200 ü aşkın resim sergisi düzenledi.

2000 yılında Antalya Kaş limanında Dünyanın en Büyük açık hava duvar resim
uygulamasını gerçekleştirdi, Temiz Doğa Temiz Dünya adlı eser 350mt.uzunluğunda
5-km.alandan izlenebilen bir büyüklüktedir.

Sanatçı zaman tarih ve coğrafya üçgeninde; Kaftanlar,Üç İstanbul,Ayasofya,Nar,Hat,Kaligrafi,
Milli Mücadele Kadınları,Sultan Portreleri,Bizans,Anadolu'nun Tanrıları ve Kralları
konularını resimlerinde işledi.
 
Üst